El Carles Junivart és el nou profe
d’anglès. Té un tarannà alegre i descomplicat que s’encomana quan parles amb
ell.
“Jo era dels que estudiava, passava desapercebut.”
Quants anys fa que et dediques a la
docència?
Doncs, fa exactament deu anys.
T’has adaptat bé a aquest institut?
Sí
Amb el temps que hi has estat, t’hi
has sentit a gust?
Doncs sí, des del primer dia.
Parlant del primer dia, com va ser
el teu primer dia de classe?
Home, va ser una mica caòtic perquè recordar el nom de la gent, començar a
conèixer tots els alumnes, la norma del centre, clar, tot era nou.
Quanta estona de trajecte tens per
arribar fins aquí?
Uns quaranta minuts
Quines aficions tens?
Escoltar qualsevol tipus de música, veure alguna peli de ciència-ficció o de terror i, després, doncs, viatjar i
procurar aprofitar qualsevol estona.
Quan, de petit, et preguntaven què
voldries ser de gran, què deies?
Volia ser o bé professor o fer una feina amb la qual pogués disposar de
temps lliure i poder també anar a l’estranger, per viatjar; bàsicament això.
Si no fossis professor, de què
t’agradaria treballar?
M’agradaria potser fer alguna cosa sobre traducció.
Sembla
que un profe ha d’haver estat un bon
estudiant. Tu eres dels liantes de la
classe?
No, jo era dels que estudiava,
passava desapercebut.
Per tant, no cal que et preguntem si
has repetit curs alguna vegada…
No, no he repetit mai curs.
Quina matèria t’anava pitjor?
Matemàtiques.
Saps per què?
Perquè els números no m’han agradat mai, diríem.
De petit, t’agradava l’assignatura
que ara imparteixes?
Em costava
Creus que és dura la vida de
l’estudiant?
Sí perquè hi ha molta feina, molta responsabilitat i,
després de la feina, la pressió.
Tornem a l’Institut Martí l’Humà,
què ens en dius, dels teus companys i companyes?
Són molt agradables, sempre t’estan ajudat i, si necessiten alguna cosa,
doncs, ells em pregunten. Jo, si puc, també els ajudo.
Què en penses, dels alumnes que
t’han tocat?
Bé. En general, força bé.
Quan castigues a algú, què sents?
És aquell moment que la persona es mereix perquè, si ha fet una cosa, hi ha
d’haver una conseqüència, i depèn de l’alumne.
Quin seria per a tu l’alumne/a
ideal?
La persona que pregunta, que sempre esta disposada a demanar-te ajuda, que
treballi i que faci dins les seves possibilitats tot el possible per
esforçar-se i tirar endavant l’assignatura.
Com motives el teu alumnat perquè
estimi l’assignatura que ensenyes?
Fomentant diferents activitats, des de les que són una
mica més lúdiques, passant per a més estrictes i, aleshores, entremig les més
normals.
T’agraden els canvis?
Depèn
Què pensaves dels teus mestres a
l’època d’estudiant? Havies agafat mania
a algun?
No tenia mania a cap, però sí que sempre n’hi havia algun que el tenies més
travesser i aleshores potser sí que et feia la vida una mica impossible.
Creus que és real aquest tòpic de
tenir-se mania entre alumnes i professors?
És normal que surti el sentiment de tenir mania a algú.
T’agrada que et facin la pilota?
No necessàriament.
Respon amb una paraula. T’agrada més
l’estiu o l’hivern?
L’estiu.
T’agrada més anar amb bus o amb
cotxe?
Cotxe.
Quin color t’agrada més el blau o el
blanc?
El blau
Quin tipus de música escoltes?
Variada
Ens has dit que t’agrada viatjar, a
quin país aniries?
Austràlia
by
Carla, Maria, Gal·la
No hay comentarios:
Publicar un comentario