Per què REPORTA DOFÍ? Perquè, en aquest cas, el nostre grup vol mostrar com n'es, de perspicaç. Com que els dofins són els més intel·ligents del mar i els més semblants als humans, per això hem decidit que aquest nom ens representi com a grup i com a equip blogger.

lunes, 2 de abril de 2018

Entrevista Gemma Reverté


La Gemma Reverté és professora d’Anglès. Li hem d’agrair dues coses: el seu temps i el seu somriure!

“Em vaig asseure en una taula i no em vaig aixecar fins a tenir decidir a què em volia dedicar en la meva vida professional.”


Quina és la assignatura que més t’agrada?
Bé,  jo sóc professora d’Anglès, així que les assignatures que més m’agraden són les llengües; en general, l’anglès més, però també m’agraden el català, castellà i alemany, tot i que en aquest centre no en feu.
Quants anys portes sent professora?
Com a professora de col·legi aquest és el segon curs, abans havia fet de professora en acadèmies, un parell o tres d’anys.
Quin dia vas decidir ser professora? Com ho vas decidir?
Bé, aquesta anècdota és una mica curiosa (riu). Recordo que havia de decidir a 4t d’ESO quin batxillerat havia de fer i no ho tenia gens clar. M’anaven bé totes les assignatures, m’anaven bé les ciències, m’anaven bé les lletres, i no sabia gaire bé cap on tirar;  així que vaig dir: m’asseuré a la taula i no m’aixecaré fins que ho tingui decidit. I així ho vaig fer. Estava asseguda rumiant què m’agradava i què no i vaig decidir que volia ser profe d’anglès,  i bé, sabia que necessitava el batxillerat humanístic i d’aquí va sortir tot.
És molt difícil ser de professora?
Quan fem una carrera ens costa el nostre esforç, les nostres hores d’estudi…que t’agradi més o menys la carrera dependrà  del fet que t’agradi més o menys el vols ser. Per tant, no considero que sigui un sobreesforç, ni molt menys. Igual que a mi, una carrera de ciències, em costaria moltíssim i no me la podria treure, segurament el mateix passaria al contrari: a algú de ciències li costaria treure’s una carrera de lletres…
I és molt difícil fer de professora?
Jo no diria que sigui difícil, simplement que t’ha d’agradar una mica.
Per a tu què és el més complicat?
Per a mi seria començar a exercir; perquè tu ets profe, tens els coneixements, pots explicar en una classe, però el tema seria començar a fer classes per primera vegada, anar en un institut nou per primera vegada. Al començament, que vas canviant sovint d’institut i comences sempre de zero, de zero, de zero, sol costar, no? No coneixes els alumnes, ni l’institut, com fan les coses, això és una mica el que sol costar més.

Quin seria per a tu el concepte d’alumne/a ideal?
El meu concepte d’alumne ideal? Callat (riu), em refereixo que no faci xivarri, no que no em contesti ni digui res. Seria un alumne que participés, que portés la feina al dia i que més o menys s’interessés per l’assignatura. Crec que ja no demano res més, que això ja és prou  (torna a riure).

Gràcies Gemma.
by Brandon i Sergi



No hay comentarios:

Publicar un comentario